tisdag 8 december 2009

tisdag 8 december.


i somras jobbade jag och min syster så himla olika tider och det ledde till att vi nästan inte kunde ses något allt, trots att vi spenderade nästan hela sommaren i samma stad.
men en dag, då hade vi systerdag. vi hade varit i karlstad och skulle åka vidare till torsby för att hälsa på farmor och farfar. på vägen stannade vi för att gå i butiker och kanske köpa nåt att dricka. på monki hittade jag den här. lycka! den är så fin. gammelrosa med måsar på och halterneckhals. ur-somrig!
när jag ska dricka saft på en altan eller fika på en sommaräng så är den självklar. och nu, på vintern, då får den åka på när jag längtar dit. det är bara 6 månader kvar. sen sitter vi där, på en altan mitt i de värmländska skogarna, och dricker hemmagjord saft, äter farmors kakor och spelar alldeles för många omgångar vist, jag, klänningen och min syster.

vad längtar du efter?

1 kommentar:

  1. Jag längtar efter ledigt och TV-spel! Och fler klänningar!

    SvaraRadera