lördag 19 december 2009

fredagen den 18 december.



hösten 2007 träffade jag en av världens finaste. en kille som bara var så himla härlig. glad och trevlig och gullig och omtänksam och duktig och smart och fin på alla sätt. han kunde gå på händer och hjula och dricka öl och ha roligaste festerna och fika i flera timmar och göra den godaste kiwismoothien och steka pannkakor mitt i natten och gå långa promenader och prataprataprata och se på serier som han egentligen inte ville se men som han kunde se bara för att jag ville ha sällskap och han kunde berätta rafflande timslånga historier om resor han varit på och jobb som han hade haft och människor som han känt och han kunde vara ärlig när man ville ha hans åsikt och framför allt stod hans dörr öppen när som helst. dygnet runt. han fanns alltid där! han blev ganska snabbt en av mina allra finaste och bästa vänner. och vi flyttade ihop först i en korridor dörr i dörr och sen i en stor lägenhet och även om vi kan bråka jättemycket och tjura och tycka olika så fanns han alltid där. alltid!
sen flyttade jag till stockholm och han bodde kvar i arvika och sen flyttade jag till arvika och då flyttade han till stockholm och vi kunde inte ses så mycket.
nu har jag flyttat till stockholm igen och han är också där och äntligen kan vi ses så ofta vi vill!
som igår, då sågs vi. och då valde han ut den här fina till mig. i den känner jag mig som en blandning mellan en flygvärdinna och en sjökapten och hurra vad fin den är! precis som han.

och ps. åh! det är supersvårt att fota fint med min canon utan blixt sent på kvällarna. förlåt!
ds.

5 kommentarer:

  1. åh attan vilken fin klänning; riktigt flygvärdinneaktig.

    och vad fint med någon som väljer ut fina klänningar åt en. det skulle jag inte tacka nej till.

    SvaraRadera
  2. den här klänningen är essensen av niotillfem!

    SvaraRadera
  3. Helt sjukt fin ju!! Bra val av en bra karl!

    SvaraRadera
  4. malin: åh tack! ja, det är så himla praktiskt, alla borde få ha en sån :)

    lucy: ja! och det måste ju vara en komplimang om något?

    joni: fin karl kräver fin klänning. det är reglerna. (eller kanske var det tvärtom?)

    SvaraRadera