tisdag 22 december 2009

tisdag 22 december. nån annans klänning.




när jag var 11 år och för första gången såg den här videon på mtv förstod jag att det är såhär man ska se ut. man ska vara blond, ha röda läppar, en bindi i pannan och en mörkblå klänning med små vita prickar på.
så småningom börjar man släppa sånt där. året efter blev mitt blonda hår rött för första gången, visst har jag haft en bindi i pannan, eller på kinden, eller i ögonvrån, men det var länge sen nu och röda läppar har jag aldrig fått till.
en mörkblå klänning med små vita prickar, däremot, det fortsatte jag att leta efter i tolv år. tills en dag då den bara hängde där på en galge inne på monki. jag jublade och köpte den på studs.
dagen efter när mamma såg den sa hon jaha, den där påminner om en av farmors klänningar. och plockade fram en mörkblå klänning med små vita prickar.
dagen efter! men farmors är silkigare, draperad, mer uppklädd. så nu har jag två. en för vardag, en för fest. två mörkblå klänningar med små vita prickar.

3 kommentarer:

  1. svar; min polaroidkamera är en impulse AF,
    och angående film så är jag tacksam över alla tips som går att få! jag har letat här och där, internet, här i gävle (dock är jag inte allt för förvånad över att det inte fanns här) osv. det finns på ebay men jag vet inte riktigt om jag vågar, samt att det är svindyrt.

    SvaraRadera