onsdag 3 mars 2010

on our block all of the guys call her flamingo.






för ett par år sedan, kanske 2006, släppte åhléns en underklädeskollektion med flamingos på. superfin! rosa flamingos, gröna flamingos, svarta flamingos. alla var dom lika fina. jag bunkrade och var urnöjd.
tills en dag, då jag såg en tjej i en rulltrappa, kanske var det i gallerian, kanske var det på h&m, som hade exakt likadant flamingomönster som jag hade på mina underkläder, på en klänning!
jag blev så himla avis. jag letade runt på varje åhléns jag kom över, men inget napp. slut - överallt.
jag sörjde klänningen som jag uppenbarligen missat varje gång jag tittade på flamingounderkläderna och det grämde mig så mycket att jag hade missat.

men tiden gick lixom vidare, och vet ni vad som hände i förra veckan när jag åt tomatsoppa och nybakat bröd hos popkompis? jo! jag hittar en EXAKT likadan flamingoklänning som jag letat efter! i hennes garderob. hurra!

här kan ni själva se hur fin den är.

4 kommentarer:

  1. det är för att flamingon är det finaste djuret!

    SvaraRadera
  2. ja det var en riktigt underbar och glad klänning!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte nog allra mest om örhängena! =)

    SvaraRadera
  4. lucy: förmodligen!
    ina: ja, eller hur! <3
    desirée: det går också bra :)

    SvaraRadera