tisdag 9 mars 2010

du är drömmarna jag drömmer ibland.



jag har en dröm. än så länge är den lite hemlig, men i mig bubblar den hela tiden. dag och natt. det är en sån himla härlig dröm. nåt jag verkligen vill göra! nåt som är helt annorlunda och ändå så lika det jag gör nu, och så spännande!
jag klipper och klistar och mejlar och ringer och pratar och frågar, allt för att ta små, små steg framåt, närmare drömmen.

vissa kvällar, som ikväll, när jag har kämpat extra mycket med tankar och todo-er och listor kring drömmen så blir jag alldeles lyckligt utmattad. och då gäller det att sova, och samla nya krafter.
så det ska jag göra nu!

nattlinnet med fåglar på är bra att drömma om drömmar i.

2 kommentarer:

  1. åh jag blir hemskt spänd på drömmen!

    SvaraRadera
  2. Ditt täcke är helt fantastiskt. Jag har alltid velat ha moln på mitt täcke. Åh, säg mig var du hittat molnen? Jag skulle vara jordens lyckligaste flicka.

    SvaraRadera