onsdag 25 november 2009

it doesn't matter if your black or white.



jag har en kompis. hon är så himla fin! och konstig och speciell. allt som oftast på ett bra sätt. hon säger alltid vad hon tycker och är inte rädd för nån. hon gillar historia och kan en massa saker om kungar och krig och adelssläkten som jag skiter fullständigt i men som jag är så himla glad för att hon kan för då kan hon lära mig, nån gång. hon kan spela fiol och sjunga sånger och hon lyssnar på musik som ingen annan gillar, men som hon lyssnar på ändå, för att det inte spelar någon roll vad någon annan tycker.
hon har dessutom en massa fina 50-talsklänningar och hon har lärt mig att fynda på tradera och hon älskar prickigt. särskilt svart och vit-prickigt. och därför är jag nästan helt säkert på att hon är superstolt över mig när jag har gjort det här fina fyndet.

när jag har den här klänningen på mig känner jag mig som en tjuv från en gammal film och det känns superflott.

jag har hittat den på beyond retro.

4 kommentarer:

  1. Innan jag ens läste texten så blev jag stolt och avis!! vet inte vilket jag blev mest. kanske avis...eller stolt... jag vill också köpa en! jag får det :)

    SvaraRadera
  2. du får! fast tyvärr tror jag den är väldigt svår att hitta... men du kan få låna min! eller så kan vi sy en egen till dig? kul!

    SvaraRadera
  3. jaaa..vi kan bytlånas liksom. alltså, jag har inte sovit nåt inatt. ont i armen och ont i benet. finns bilder. gör lika ont som det ser ut ...:(

    SvaraRadera
  4. men åh. stackars! kom till stockholm så ska jag heala!

    SvaraRadera