lördag 28 november 2009

you look like a million dollars.



jag hittade den här klänningen första gången när jag kanske gick i sjuan. det var på h&m i karlstad (på den tiden när man urlätt hittade divided och alla snygga klänningar på undervåningen). vi älskade varandra bums och gud! vad mycket roligt jag har gjort i den. den fick följa med på alla roliga fester, alla mysiga hemmakvällar, alla nervösa provdagar och alltid annars när det var någon viktig grej. jag känner mig nämligen aldrig, alltså ALDRIG, så snygg och grym som jag känner mig i den här. den har perfekt längd, perfekta axlar, perfekt ringning, dösnygg färg och perfekt mönster.
när det var som mest intensivt mellan mig och klänningen snittade jag användandet till två gånger per vecka. och en dag hängde den lixom inte med längre. den luktade svinäckligt även fast jag tvättade den jätteofta och den tappade färgen. var så himla ledsen, men bestämde mig en dag för att slänga den. efter slängtillfället surade jag varje gång jag inte hade nåt att sätta på mig. visste ju att just den här skulle ha passat. alltid!

och sen gick det ett par år, livet gick vidare. men en dag när jag var i arvika, på kupan, så såg jag en bekant grej. en exakt likadan klänning!
dog klänningslyckodöden för en sekund och sen köpte jag den! för 30 pix eller nåt.


HURRA! älsklingsklänning.

nu ska vi leva ihop i hundra år till.

4 kommentarer:

  1. Men. Jag har en likadan klänning, fast den är brun och med gult mönster (låter fult, men är svinfint), och den är typ också min favvis, men jag köpte min 2007 på H&M. Har de börjat återanvända mönster och klänningsmodeller, eller har du ljugit om din ålder och är egentligen 15? Spänningen är olidlig!

    /Mikaela

    SvaraRadera
  2. åh! flott! visst är det den bruna som har gult och rosa mönster? jag tror det kom lite senare. jag kan också lika gärna ha köpt klänningen i nian. det här med högstadiet, en enda stor klump. tror dock att det var innan gymnasiet. fast vem vet? det kanske var då? fast 2007... jag tror det var mycket tidigare än så. kanske 2005? *osäker* hur som! den är i alla fall hur fin fin fin och bra som helst! vi borde använda dem samtidigt snart. på red-mötet kanske? lagklänning! tjoho!

    SvaraRadera
  3. Jag är mycket säker, ty jag hade precis köpt den när jag var i danmark och fyllde 21 *GAMMAL*. och JAAA det gör vi! Alltså, på riktigt! Haha, blir helt lycklig när jag tänker på det! höhö

    SvaraRadera